Εταιρική κουλτούρα… το μυστικό της επιτυχίας της επιχείρησης σας

Εταιρική κουλτούρα… το μυστικό της επιτυχίας της επιχείρησης σας.. της Χρύσας Σωτηράκη

Μπορούμε να καθορίσουμε με ακρίβεια τι είναι η εταιρική κουλτούρα ή ποια είναι η ταυτότητα της εταιρίας μας;;;

Δε θα ασχοληθώ με τον ορισμό που δίνει η  Wikipedia στην εταιρική κουλτούρα, γιατί θεωρώ ότι είναι ένα πλήθος στοιχείων που τη συνθέτουν, όπως:

Εταιρικό όραμα, αξίες, κανόνες, συστήματα, σύμβολα, γλώσσα, υποθέσεις, πεποιθήσεις, συνήθειες και φυσικά ανθρώπινο δυναμικό και επιχειρηματική νοοτροπία.

Αισθάνομαι ότι η πιο σημαντική διάκριση που πρέπει να κάνουμε εδώ είναι ότι η εταιρική κουλτούρα είναι κάτι που προϋπάρχει στον γενετικό κώδικα της εταιρείας σας.

 Δεν είναι κάτι που φέρνουν μαζί τους οι υπάλληλοι.

Στην πραγματικότητα, μια εταιρεία με έναν μόνο υπάλληλο ή μια εταιρεία χωρίς εργαζόμενους, ας είμαστε ειλικρινείς – εξακολουθεί να έχει μια κουλτούρα.

Αυτή η εταιρία… είναι και εκείνη που έχει «όραμα, αξίες και υποθέσεις». Δεν περιμένει τους υπαλλήλους της να παρέχουν τέτοια πράγματα. Αντ ‘αυτού, αναζητά εκείνα τα άτομα που θα ενστερνιστούν το όραμα της και θα συμβάλλουν θετικά και βελτιωτικά σε αυτό.

Επιχειρηματίας και ανθρώπινο δυναμικό δημιουργούν ένα είδος δωρεάς-λήψης και οδηγούν στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Όπως είπε και ο Αυστριακός γκουρού του management Peter Drucker

«Οι άνθρωποι είναι πόροι για μια επιχείρηση, όχι κόστος»

Αξιολογείστε την κουλτούρα της εταιρείας σας

Καμία επιχείρηση δεν ιδρύθηκε «ευλογημένη» με την προνοητικότητα για την πλήρη χάραξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου για την ανάπτυξη και τον κουλτούρα της.

Στην πραγματικότητα, εξαιρετικά λίγες επιχειρήσεις το κάνουν αυτό, διότι απαιτεί μια ορισμένη εμπιστοσύνη στη μακροπρόθεσμη επιβίωση της επιχείρησης, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο σε αυτή την οικονομική αβεβαιότητα που βιώνουμε.

Τούτου λεχθέντος, εάν έχετε περάσει πολύ χρόνο εστιάζοντας πρόσφατα σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και φέρνοντας νέους υπαλλήλους, ίσως είναι καιρός να κάνετε ένα βήμα πίσω για να δείτε τι είδους κουλτούρα αναδύει η επιχείρηση σας.

Φυσικά και υπάρχουν πολλές συμβουλευτικές εταιρείες εκεί έξω που επιδιώκουν να τις πληρώσετε για έναν «έλεγχο εταιρικής κουλτούρας», αλλά η πολύ πιο εύκολη – και φθηνότερη – μέθοδος είναι απλά να ρίξετε μια ματιά γύρω.

Παρατηρήστε την επιχείρηση σας….

  • Πώς ενεργούν οι υπάλληλοί σας όταν είναι στη δουλειά;
  • Υπάρχουν κοινές συμπεριφορές – είτε καλές είτε κακές;
  • Τι σημαίνει για αυτούς αυτή η δουλειά, δηλαδή θα πήγαιναν αλλού αν είχαν την ευκαιρία;

Αυτά τα πράγματα δεν είναι η κουλτούρα της εταιρείας σας – αλλά είναι σίγουρα συμπτώματα μη θετικά για την επιχείρηση σας.

Θυμηθείτε…η κουλτούρα της επιχείρησής σας ήταν ήδη διαμορφωμένη προτού καν προσλάβετε τον πρώτο υπάλληλό σας.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζετε τις αντιδράσεις των υπαλλήλων σας σε αυτό που «χτίζετε» εάν θέλετε να ευδοκιμεί η εταιρεία σας.

Προγραμματίστε το μέλλον

Η εταιρική σας κουλτούρα είναι κάτι που οφείλετε να λάβετε πολύ σοβαρά.

Ενδεικτικά Βήματα:

  • Διαδικασίες βελτίωσης, ορισμό αξιών καθώς και μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων των τμημάτων σας.
  • Ανοικτό μυαλό, διαφορετικές προσεγγίσεις πωλήσεων και ανάθεση ρόλων.
  • Ανθρώπινο δυναμικό με όρεξη και συνεχή κατάρτιση του.Έχω πει ότι οι υπάλληλοι δεν φέρνουν μαζί τους την εταιρική κουλτούρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν – ή δεν θα έπρεπε – να «παίξουν» βασικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος της εταιρείας σας.

Εάν έχετε κάνει καλή δουλειά για να αξιολογήσετε την κουλτούρα της επιχείρησής σας, τότε θα είστε σε θέση να δείτε αρκετά καθαρά αν υπάρχουν κάποια σημεία όπου οι υπάλληλοί σας φαίνονται τακτικά δυσαρεστημένοι με το πώς είναι τα πράγματα ή πού πηγαίνουν στο εργασιακό περιβάλλον.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε από το μηδέν. Μπορείτε να εστιάσετε σε μερικά βασικά σημεία για να δείτε τι είδους ατμόσφαιρα έχει αναπτύξει ο χώρος εργασίας σας.

Παρακάτω δείτε μερικά από αυτά:

– Σαφήνεια του σκοπού: Δεν αρκεί να αποτυπώσετε απλώς ένα σκοπό για τους υπαλλήλους σας. Πρέπει επίσης και οι υπάλληλοι σας να τον κατανοήσουν, πρέπει να αισθάνονται ότι η εργασία και απόδοση τους έχει μετρήσιμο αντίκτυπο στην επιτυχία της εταιρείας.

– Συμμετοχή των εργαζομένων: Η δέσμευση είναι μέρος του στόχου. Η δέσμευση των εργαζομένων είναι το πόσο καλά έχετε προετοιμάσει τους υπαλλήλους σας για να εκπληρώσουν το σκοπό τους. Υπάρχουν περισπασμοί ή αναποτελεσματικότητα σε όλη την εταιρεία;

Εάν οι υπάλληλοί σας δεν αισθάνονται υπεύθυνοι και εξουσιοδοτημένοι να εκπληρώσουν τους ρόλους τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τότε σαφώς και έχετε πρόβλημα αφοσίωσης.

– Ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης: Η εμπιστοσύνη είναι απολύτως κρίσιμη στον εργασιακό χώρο. Σίγουρα, μπορείτε να προσλάβετε ανθρώπους που φαίνονται αξιόπιστοι, αλλά η εμπιστοσύνη σε μια εταιρική αξία – με μηδενικές εξαιρέσεις – πέφτει σε σας ως ιδιοκτήτης επιχείρησης.

– Συνέχιση της κατάρτισης: Να θυμάστε ότι η επιχείρησή σας δεν θα έχει διάρκεια εάν οι υπάλληλοί σας δεν βελτιώνονται συνεχώς. Φροντίστε ώστε να προσφέρετε τα σωστά εργαλεία (εκπαίδευση, εξειδίκευση, meeting για ανταλλαγή απόψεων κλπ) στο ανθρώπινο δυναμικό σας.

 

Ας συνοψίσουμε λοιπόν σε ένα mini οδηγό(!)

  • Προσδιορίστε:

Τι είναι σωστό και τι λάθος για τη λειτουργία της επιχείρησης σας.

Τι είναι σημαντικό και τι ασήμαντο.

Τι είναι κατάλληλο και τι ακατάλληλο.

Τι έχει και τι δεν έχει προτεραιότητα.

Πώς σκέπτονται και συμπεριφέρονται τα στελέχη σας σε σχέση με τους συναδέλφους τους ή την εργασία που κάνουν.

Πως σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι εργαζόμενοι σε σχέση με τους πελάτες, τους προμηθευτές ή και τους ανταγωνιστές.

Πως σκέφτονται και συμπεριφέρονται τα στελέχη σας σε σχέση με τα προϊόντα, την ποιότητα, τις καινοτομίες και τέλος

Πως σκέφτονται και αντιδρούν τα στελέχη σας σε σχέση με την οργάνωση, το management και τον/τους υπεύθυνο/ους του/ων τμήματος/των ή τη διοίκηση.

Τέλος μη ξεχνάτε και την παλιά παροιμία

“Το ψάρι από το κεφάλι βρομάει”; Δηλαδή ότι αν ο επικεφαλής δίνει το κακό παράδειγμα σαφώς θα το ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.

  • Γίνετε η έμπνευση για τα στελέχη σας και γευτείτε τα θετικά αποτελέσματα της επιχειρηματικής συμπεριφοράς σας…

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όταν η εταιρική κουλτούρα που ισχύει σε μια επιχείρηση είναι ισχυρή και -κυρίως- η κατάλληλη, τότε μπορεί να γίνει «το μυστικό της επιτυχίας» της επιχείρησης.

29.08.2017 / της  Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr

 


• Δείτε και άλλα ΆΡΘΡΑ μας εδώ… 


Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

Η ομάδα της LOLplus κοντά σας σε κάθε σας βήμα…«LOLplus Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις»

  • Πλήρη Λογιστική Φορολογική παρακολούθηση και Εργατικά
  • Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
  • Επιχειρηματική Στρατηγική
  • Σύγχρονο Management–Marketing–Branding 

Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18  /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr