Ο Περιπατητής των social media
Τα social media αποτελούν το σύγχρονο εργαλείο και μέσο προώθησης της επιχείρησης μας. Συχνά βλέπουμε «κακές» εταιρικές διαφημιστικές καμπάνιες που τελικώς δεν επιτυγχάνουν τα αποτελέσματα που επιθυμούν.
*Κακές = αδιάφορες διαφημιστικές καμπάνιες, διαφημιστικές καμπάνιες που δεν επικοινωνούν το μήνυμα τους ή που δεν εντυπώνονται στη μνήμη του αποδέκτη.
Οι αιτίες; Πολλές… όχι μόνο λανθασμένη επιλογή ή ιδέα διαφημιστικής καμπάνιας, όχι μόνο αποτυχημένο social media marketing αλλά κυρίως έλλειψη καθορισμού στόχων.
Στόχοι:
Πόσο σημαντικοί είναι και γιατί πρέπει να βάζουμε, ακόμα κ αν δε το συνηθίζουμε;
Καθορίζουμε τους στόχους της επιχείρησης μας στον κόσμο των social media, ώστε:
- να χαράξουμε την σωστή στρατηγική προσέγγιση
- να μεταφέρουμε το μήνυμα που επιθυμούμε στο στοχευμένο κοινό μας (υφιστάμενο ή εν δυνάμει βάσει κριτηρίων προσέγγισης) και όχι προς όλους (αποφεύγοντας χάσιμο χρόνου και κόστους)
- να ενθαρρύνουμε το κοινό που μας ακολουθεί (likers/followers) να κάνουν κινήσεις
- (τύπου like/μου αρέσει ή share/κοινοποίηση) στις σελίδες τους ή σε φίλους τους
- Στοχευμένο Κλικ στη σελίδα της διαφημιστικής καμπάνιας μας (συνεπώς επισκεψιμότητα στην εταρική μας σελίδα)
- Μετά το κλικ στη σελίδα και παραμονή σε αυτή (συνεπώς αύξηση χρόνου παραμονής στην εταιρική μας σελίδα μας = συνεπώς προσέλκυση ενδιαφέροντος για το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχουμε)
- Πιθανή εν δυνάμει πώληση προϊόντος ή υπηρεσίας
Οι στόχοι μας = είναι ο δρόμος που θα χαράξουμε στον εν δυνάμει πελάτη για να έρθει κοντά μας! Αν δεν γνωρίζει τη σωστή κατεύθυνση πως θα μας βρει?
Ορίζοντας τους στόχους για την επιχείρηση μας
- Οι στόχοι της επιχείρησης μας στα social media πρέπει να έχουν σχέση με
- την ανάπτυξη της online κοινότητας της εταιρείας σας,
- την ενημέρωσή και αλληλεπίδραση του υφιστάμενου και νέου κοινού σας
Ναι απώτερος εταιρικός σκοπός είναι να πετύχουμε πωλήσεις ή να αυξήσουμε το πελατολόγιο μας…. αλλά αυτό θα πρέπει να λειτουργήσει ως κίνητρο και ως παράπλευρο αποτέλεσμα του σχεδίου μας και όχι αυτοσκοπός, γιατί τότε θα επηρεάσει τις ενέργειες μας και θα λειτουργήσει ως εμπόδιο και όχι ως εργαλείο ώθησης.
- Εταιρική πολιτική πρέπει να συμφωνεί και με την εταιρική εικόνα μας στα social media. Μη ξεχνάμε σταθερή πολιτική = σημαίνει αξιοπιστία = σημαίνει εμπιστοσύνη του πελάτη προς την εταιρία μας = διατήρηση, βελτίωση & αύξηση πελατειακών σχέσεων.
- Reputation Management = Φήμη της επιχείρησης μας = Φωνή & Εικόνα της Επιχείρησης μας στα social media και όλες τις επαγγελματικές μας συναλλαγές
Σκοπός μας στο social media marketing είναι
- η ανάπτυξη του σωστού brand μας,
- η βελτίωση της φήμης της εταιρείας σας,
- η αλληλεπίδραση με την αγορά που απευθυνόμαστε και
- η σωστή διαχείριση του feedback που λαμβάνουμε
- Θέτουμε στόχους ρεαλιστικούς, που να μπορούμε να τους αξιολογήσουμε και να τους επιτύχουμε σε οριζόμενο χρονικό διάστημα.
Επιλέγουμε χρονικό διάστημα ούτε μικρό ούτε μεγάλο, αρκετό, ώστε η όλη ιδέα μας να έχει αποτέλεσμα.
- Ο Περιπατητής των στόχων μας = τα Βήματα που θα ορίσουμε για να τους πετύχουμε = ο Περιπατητής των social media
Κάθε βήμα = μια mini στρατηγική κίνηση προς την επίτευξη των στόχων μας και για το λόγο αυτό θα πρέπει να είναι Σ.Ε. = ΣΤΑΘΕΡΗ και ΕΞΥΠΝΗ, όπως και τα βήματα του περιπατητή που περπατάει καθημερινά γύρω μας.
*Περιπατητής = ο καθένας μας που περπατάει καθημερινά, έχει επιλέξει που πηγαίνει και με σταθερά βήματα για να μην πέσει + έξυπνες κινήσεις, ώστε να γλυτώσει χρόνο προκειμένου να φτάσει έγκαιρα και με ασφάλεια, οδηγείται στον προορισμό του.
- Αναλύουμε τα στατιστικά που λαμβάνουμε κατά τη διάρκεια του οριζόμενου χρονικού διαστήματος που «υλοποιούνται» οι στόχοι μας, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε ή να διορθώσουμε τυχόν σημεία που χρειάζεται.
«Πανικός» των social media. Αποφεύγουμε:
- να βγάλουμε γρήγορα χρήματα από τα social media
- να αποκτήσουμε 10.000 Likers/Followers, που όμως δεν θα ενδιαφέρονται πραγματικά για το προϊόν ή υπηρεσία μας, οπότε και δεν θα έχουμε την αναμενόμενη αλληλεπίδραση που επιθυμούμε
- να δημιουργήσουμε viral posts, που όμως θα μας προσφέρουν προσωρινή αναγνωρισιμότητα αλλά το κοινό των social media «τρέχει», κατακλύζεται από πολλές πληροφορίες συνεχώς = οπότε και ξεχνάει γρήγορα.
- να αυξήσουμε το traffic της ιστοσελίδας μας ή την εισροή στην εταιρική μας σελίδα από επισκέπτες που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για το προϊόν ή την υπηρεσία μας = προσωρινό traffic χωρίς όφελος για εμάς.
- να ακολουθείτε μια επιθετική τακτική, θεωρώντας ότι σημασία έχει η ποσότητα και όχι η ποιότητα.
Επιλέγουμε το αποδοτικά Βήματα στα social media:
- Να αυξήσουμε τους ποιοτικούς, οργανικούς μας Likers/Followers κατά 3-5% κάθε μήνα με το τέλος του χρόνου.
- Να διατηρήσουμε την αλληλεπίδραση τουλάχιστον του 15-25% του κοινού μας ανά εξάμηνο
- Να πετύχουμε μια συνεχή ανταπόκριση (τουλάχιστον μέσα σε 24 ώρες) σε ερωτήσεις και feedback.
- Να αναλύουμε και να επεξεργαζόμαστε το θετικό και αρνητικό feedback σε μηνιαία βάση σε εταιρικά meetings.
- Να έχουμε μια σταθερή, σταδιακή και θετική επίδραση προς και από το κοινό μας = αύξηση τους κύρους και εταιρικής μας φήμης
Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!
06.10.2016 / Xr. Sotiraki – Ex. Account Manager-Business Consultant – LOLplus.gr Team
• Σύγχρονο Management – Οργάνωση – Marketing – Branding – Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός αγαπητοί μου.
Επιλέγουμε ορθά επιχειρηματικά βήματα, Οργανωνόμαστε, Δρούμε υπεύθυνα και επιχειρηματικά και οδηγούμε την επιχείρηση μας σε στάδια βελτίωσης και ανάπτυξης ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
Επιλέξτε η επιχείρησή σας να «δουλεύει» για ΕΣΑΣ και όχι εσείς για αυτή!
Σκεφτείτε σοβαρά το Επόμενό σας Βήμα και μη χάνετε χρόνο.
Η ομάδα της LOLplus κοντά σας σε κάθε σας βήμα…
LOLplus Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις
- Επιχειρηματική Στρατηγική
- Σύγχρονο Management–Marketing–Branding &
- Πλήρη Λογιστική παρακολούθηση και Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18 /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr