Συμμετοχή σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας: Ο πλέον οικονομικός τρόπος προβολής & προώθησης προϊόντων του Αγροδιατροφικού τομέα

Συμμετοχή σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας:

Ο πλέον οικονομικός τρόπος προβολής & προώθησης προϊόντων του Αγροδιατροφικού τομέα                               

Το βασικότερο πρόβλημα των ελληνικών προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα δεν είναι προφανώς η ποιότητά τους.

Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας.

Φροντίζουν γι΄ αυτό το μικροκλίμα της χώρας μας, καθώς και οι άριστες καλλιεργητικές τακτικές που εφαρμόζονται.

Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται στον τρόπο προβολής και προώθησής τους στις αγορές του εξωτερικού και κυρίως στο γεγονός ότι οι διεθνείς αγορές επιζητούν προϊόντα τα οποία έχουν αναγνωρισιμότητα και κυρίως πιστοποιημένη ποιότητα.διαγωνισμοι

Την κάλυψη των εν λόγω απαιτήσεων των αγορών του εξωτερικού, έρχεται να υποβοηθήσει σε σημαντικό βαθμό η δυνατότητα συμμετοχής των ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας.

Είναι μία διαδικασία η οποία αποτελεί τον πλέον οικονομικό τρόπο προβολής των προϊόντων, ειδικά για όσους ξεκινούν τώρα το εξαγωγικό τους … ταξίδι και άρα ο προϋπολογισμός τους σε θέματα marketing & διαφήμισης είναι περιορισμένων δυνατοτήτων.

Η συμμετοχή ενός αγροτικού προϊόντος σε Διεθνή Διαγωνισμό Γευσιγνωσίας επιβαρύνεται μόνο με το κόστος συμμετοχής του προϊόντος (περίπου 200-300 € ανά διαγωνιζόμενο προϊόν και ανά κατηγορία) και τα έξοδα αποστολής του προϊόντος στον τόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού.

Οι Διεθνείς Διαγωνισμοί Γευσιγνωσίας είναι είτε γενικής φύσεως, συμπεριλαμβάνοντας στην διαγωνιστική διαδικασία μία μεγάλη γκάμα αγροτικών προϊόντων και λοιπών προϊόντων διατροφής, είτε απόλυτα εξειδικευμένοι συμπεριλαμβάνοντας μόνο ένα προϊόν (π.χ. ελαιόλαδο, μέλι, κτλ.).

 

Εμπεριέχουν συνήθως 2 διαγωνιστικές κατηγορίες:

α/. Την ποιότητα του προϊόντος (αξιολόγηση περιεχομένου).

β/. Την συσκευασία και τον σχεδιασμό του προϊόντος (αξιολόγηση περιέκτη, ετικέτας,

εμφάνισης, καινοτομίας, κτλ.).

 

Ενδεικτικά, μερικοί αξιόλογοι και αναγνωρίσιμοι Διεθνείς Διαγωνισμοί Γευσιγνωσίας είναι οι εξής:

Great Taste Awards – Μ. Βρετανία, διαγωνίζονται πάνω από 150 κατηγορίες τροφίμων.

 

International Taste & Quality Institute – Βρυξέλλες, διαγωνίζονται πάνω από 300 κατηγορίες τροφίμων.

Olymp Awards – Aθήνα, όπου τα προϊόντα διατροφής διαγωνίζονται σε 2 κατηγορίες:

• Ποιότητα-Ανώτερη Γεύση

• Συσκευασία

 

BIOLMIEL – Μπάρι της Ιταλίας, όπου το διαγωνιζόμενο προϊόν είναι αποκλειστικά το μέλι.

 

Ιnternational Olive Oil Competition – Λονδίνο, όπου το διαγωνιζόμενο προϊόν είναι αποκλειστικά το ελαιόλαδο και τα τυποποιημένα προϊόντα ελαιολάδου διαγωνίζονται σε 2 κατηγορίες:

•  Ποιότητα

•  Συσκευασία

 

Κλείνοντας θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η βράβευση ενός αγροτικού προϊόντος σε Διεθνή Διαγωνισμό Γευσιγνωσίας, αποτελεί ένασημαντικό διαβατήριο ανοίγοντας δρόμους στην προσπάθεια τοποθέτησης του προϊόντος τόσο στην ελληνική αγορά, όσο κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, αφού η πιθανή βράβευσή του θα το ξεχωρίσει έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων και κυρίως μέσω της βράβευσης του θα αναδειχθούν τα ιδιαίτερα & μοναδικά χαρακτηριστικά του, αναφορικά με την ποιότητα, με την γεύση αλλά και με τον σχεδιασμό-εμφάνιση της συσκευασίας του.

Αν λοιπόν πιστεύετε στην ποιότητα των προϊόντων σας,

τολμήστε να συμμετάσχετε και θα τα δείτε να βραβεύονται και να λαμβάνουν την υπεραξία και την αναγνώριση που τους αρμόζουν!!

 

FOTOΝεκτάριος Γ. Σπηλιόπουλος

Εξειδικευμένος Σύμβουλος Αγροτικής Επιχειρηματικότητας &

Εξαγωγών του Αγροδιατροφικού τομέα

Συνεργάτης της ομάδας μας LOLplus.gr & Εισηγητής της ομάδας της Euepixeirein.gr

 

Προτεινόμενα σεμινάρια Επιχειρηματικότητας & Εξαγωγών

*

Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ Επιχειρηματικότητα με απλά και κατανοητά Βήματα

*

  ΕΞΑΓΩΓΕΣ – ΠΩΛΗΣΕΙΣ Αγροτικών Προϊόντων από το Α έως το Ω  

*