Υποχρεωτικά Self tests για τον ιδιωτικό τομέα – Τι προβλέπουν οι ΚΥΑ των Υπουργείων – ΚΑΔ και σχετικές οδηγίες

Ο «οδικός χάρτης» για τα υποχρεωτικά self-tests εργαζομένων  στον ιδιωτικό τομέα, αρχής γενομένης από τη Δευτέρα 19 Απριλίου, περιγράφεται στις ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18-4-2021 και 22963/23-04-2021 των υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας. Οι βασικές ρυθμίσεις της ΚΥΑ είναι οι εξής:

Tα self-tests είναι υποχρεωτικά για τους εργαζομένους προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία σε εργοδότες με επιχειρηματικές δραστηριότητες στους ακόλουθους κλάδους:

Λιανεμπόριο (συμπεριλαμβανομένων των σουπερμάρκετ και των καταστημάτων πώλησης τροφίμων και ποτών)
Εστίαση
Χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες
Μεταφορές (χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές)
Υπηρεσίες καθαρισμού
Κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής
Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων
Το self-test διενεργείται μια φορά την εβδομάδα, πριν την προσέλευση του εργαζομένου στον χώρο εργασίας του και έχει ισχύ για μια εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του.

Ο εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο με φυσική παρουσία αν αυτός είτε δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα του self test, είτε έχει δηλώσει θετικό self test.

Στις περιπτώσεις αυτές ο εργοδότης υποχρεούται να μη αποδεχθεί την παροχή της εργασίας και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών, έως ότου ο εργαζόμενος συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του.

Η διαδικασία ταυτοποίησης των στοιχείων των εργαζομένων θα γίνονται μέσω αποστολής στην ΗΔΙΚΑ των στοιχείων των εργαζομένων όπως αυτά είναι καταχωρημένα στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει τους εργαζομένους του για την υποχρέωσή τους να υποβληθούν σε self-test και τις συνέπειες που θα επέλθουν αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση.

Προς διευκόλυνση των εργαζομένων και των εργοδοτών, η μεταβατική περίοδος για την πρώτη εφαρμογή του μέτρου παρατείνεται έως τις 2 Μαΐου 2021, οπότε ηυποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου από τους εργαζόμενους έως 24 ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδας που θα παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στο τόπο εργασίας και η δήλωση του αποτελέσματος στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» πριν την προσέλευσή τους στο τόπο εργασίας ξεκινά από τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2021.

Μέχρι και τις 2 Μαΐου 2021, τα κλιμάκια του ΣΕΠΕ κατά τους επιτόπιους ελέγχους που θα διενεργούν στο πλαίσιο του ελεγκτικού τους έργου θα παρέχουν σχετική πληροφόρηση για την εφαρμογή της ΚΥΑ σε εργοδότες και εργαζόμενους.

Σημειώνεται ότι από τις 3 Μαΐου και εφεξής, σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων των ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18-4-2021 και 22963/23-04-2021, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από αυτή κυρώσεις.

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί της ΚΥΑ με αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18.4.2021 «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία» (1588 Β’).

Κατόπιν πολλών ερωτημάτων που έχουν τεθεί στην υπηρεσία μας αναφορικά με την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, με την παρούσα εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής:

Επί του Άρθρου 1 «Πεδίο εφαρμογής»

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της ανωτέρω ΚΥΑ «Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τους εργαζόμενους/ες σε εργοδότες με επιχειρηματική δραστηριότητα α) στο λιανεμπόριο β) στις μεταφορές γ) στην εστίαση, δ) στις χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες ε) στις δραστηριότητες καθαρισμού στ) στις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων ζ) σε άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών (κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής) και η) στις δραστηριότητες σχολών οδηγών, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας σύμφωνα με τους Πίνακες 1 έως και 8 του Παραρτήματος Α που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της».

Επί των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία, στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας, σε επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες και τα μέλη οργάνων διοίκησης, που παρέχουν εξαρτημένη εργασία σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α, υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες, στους κλάδους που εμπίπτουν στην ΚΥΑ, εφόσον προσφέρουν προσωπική εργασία στην επιχείρησή τους ή παρευρίσκονται στους χώρους εργασίας, οφείλουν με ατομική τους ευθύνη να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη χωρίς να έχουν υποχρέωση να δηλώνουν το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Μπορούν όμως και αυτοί να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες-επιτηδευματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης ΚΥΑ, η οποία αφορά μόνο εργαζόμενους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, μπορούν όμως να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη, και να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Επίσης, μέλη οργάνων διοίκησης, καθώς και συγγενείς α’ και β’ βαθμού που απασχολούνται σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α, αλλά οι ίδιοι δεν συνδέονται μ’ αυτούς με σχέση εξαρτημένης εργασίας, δεν υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ.

Ακόμα, στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ δεν υπάγονται οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή και οι εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας σε εργοδότες επιχειρήσεις – εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α.

Τέλος, εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες με περισσότερους από ένα ΚΑΔ, υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ, μόνο εφόσον απασχολούνται με φυσική παρουσία σε επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη τους που εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α της ΚΥΑ.

Παράδειγμα: Έστω ότι μια επιχείρηση έχει ΚΑΔ 47.71 «Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» και ΚΑΔ 4642 «Χονδρικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων». Εδώ, η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον εργοδότη τους για υπηρεσίες λιανικού εμπορίου ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα υπό τον ΚΑΔ 47.71.

Επί του Άρθρου 2 «Υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 – Χρόνος διενέργειας του διαγνωστικού ελέγχου»

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 «Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρούσας, είναι υποχρεωτικός για τους εργαζόμενους/ες του άρθρου 1, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας».

Ως εκ τούτου, εργαζόμενοι/ες σε επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α της ανωτέρω ΚΥΑ, οι οποίοι/ες όμως παρέχουν την εργασία τους με το σύστημα της εξ αποστάσεως εργασίας, δεν υποχρεούνται να προβούν σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, για όσο χρονικό διάστημα εργάζονται εξ αποστάσεως.

Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζόμενους/ες σε επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων έχει ανασταλεί η λειτουργία τους, με εντολή δημόσιας αρχής ή πλήττονται, βάσει Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ) και έχουν τεθεί σε καθεστώς αναστολής της σύμβασης εργασίας τους, για όσο χρόνο διαρκεί αυτή, καθώς και για τους εργαζόμενους που τελούν σε πάσης φύσεως νόμιμη άδεια για όσο χρόνο διαρκεί αυτή.

Αναφορικά με το χρόνο διενέργειας του διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με την παρ. 2. του άρθρου 2, αυτός διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) φορά την εβδομάδα, πριν από την προσέλευση του/ης εργαζόμενου/ης στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία (1) εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδας που ο/η εργαζόμενος/η παρέχει την εργασία του/ης με φυσική παρουσία.

Παράδειγμα: Αν η πρώτη ημέρα εργασίας του/ης εργαζόμενου/ης, με φυσική παρουσία, είναι η Τρίτη 8:00 π.μ., τότε ο εργαζόμενος/η υποχρεούται να έχει υποβληθεί σε διαγνωστικό έλεγχο έως και 24 ώρες πριν την ανάληψη υπηρεσίας, ήτοι από τη Δευτέρα 8:00 π.μ. και μετά και σε κάθε περίπτωση πριν την προσέλευσή του/ης στην εργασία.
Ο επόμενος υποχρεωτικός διαγνωστικός έλεγχος τοποθετείται χρονικά την επόμενη Δευτέρα, εφόσον ο/η εργαζόμενος/η θα εργαστεί και πάλι με φυσική παρουσία. Σε διαφορετική περίπτωση, όταν δηλαδή μεσολαβούν διαστήματα όπου ο/η εργαζόμενος/η απασχολείται με το σύστημα της εξ αποστάσεως εργασίας ή τελεί σε νόμιμη άδεια κ.α., ο επόμενος υποχρεωτικός διαγνωστικός έλεγχος τοποθετείται χρονικά έως και 24 ώρες πριν την ανάληψη της επόμενης υπηρεσίας του/ης με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική του/ης σύμβαση τόπο εργασίας.

Επί του Άρθρου 4 «Διαδικασία για τις περιπτώσεις νέων προσλήψεων και άλλες ειδικές περιπτώσεις απασχόλησης εργαζομένων»

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4, οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται μετά από την αποστολή, από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ, των στοιχείων των εργαζομένων που έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και είναι υπόχρεοι υπαγωγής στη διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, υποχρεούνται να υποβληθούν, πριν προσέλθουν για πρώτη φορά στον τόπο εργασίας τους, αποκλειστικά σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε α) σε δημόσια δομή, δωρεάν, είτε β) σε ιδιωτική δομή, με επιβάρυνση του εργοδότη τους, μόνο για την πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζόμενους της παραγράφου 2 του ιδίου ως άνω άρθρου 4, οι οποίοι δεν έχουν συμπεριληφθεί στο αρχείο που αποστέλλει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, διότι ανήκουν σε ειδικές περιπτώσεις απασχολουμένων.

Τέτοιες περιπτώσεις είναι:
α. οι εργαζόμενοι μέσω εταιρειών προσωρινής απασχόλησης σε εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α,
β. εργαζόμενοι που έχουν προσληφθεί εκτός του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπως στις περιπτώσεις πρόσληψης με χειρογραφική διαδικασία,
γ. εργαζόμενοι σε περίπτωση μεταβίβασης επιχείρησης ή σε περίπτωση γνήσιου δανεισμού εργαζομένων σε εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α
δ. προωθητές πωλήσεων που απασχολούνται με φυσική παρουσία εντός επιχειρήσεων των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α
ε. εργαζόμενοι εργολάβου που εκτελεί έργο, στο πλαίσιο σύμβασης εργολαβίας, μέσα στις εγκαταστάσεις του κύριου του έργου, του οποίου η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι ανωτέρω εργαζόμενοι έχουν υποχρέωση δήλωσης των αποτελεσμάτων του διαγνωστικού ελέγχου στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, κατά περίπτωση σύμφωνα με τα υποδείγματα των παραρτημάτων Β και Γ που είναι προσαρτημένα στην ανωτέρω ΚΥΑ. Στη συνέχεια τα στοιχεία των εργαζομένων αυτών θα συμπεριληφθούν στα επικαιροποιημένα αρχεία που αποστέλλει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην ΗΔΙΚΑ στην αρχή κάθε εβδομάδας, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3.

Επί του Άρθρου 6 «Συνέπειες της μη διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου από τα υπόχρεα πρόσωπα»

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6, ο εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο/η με φυσική παρουσία στον τόπο παροχής εργασίας, σε δύο περιπτώσεις:
1. εφόσον ο/η εργαζόμενος/η δεν έχει προβεί σε δήλωση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (self test, rapid test ή PCR test) ή
2. εφόσον ο/η εργαζόμενος/η έχει δηλώσει θετικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, ακολουθώντας τη διαδικασία δήλωσης του αποτελέσματος του άρθρου 5.

Περαιτέρω, σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου, εάν ο/η εργαζόμενος/η προσέλθει στον χώρο εργασίας χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 2, 4 και 5 της ανωτέρω ΚΥΑ, ο εργοδότης έχει υποχρέωση να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του/ης για τον λόγο αυτό. Στην περίπτωση αυτή ο εργοδότης απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών στον/στην εργαζόμενο/η για το χρονικό διάστημα έως την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων εκ μέρους του/ης.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου της ΚΥΑ, ο εργοδότης υποχρεούται να ενημερώνει τους εργαζόμενους του, με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις τους και τις συνέπειες μη εκπλήρωσής τους, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 2, 4 και 5 και στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 6 της ανωτέρω ΚΥΑ.

Η ενημέρωση μπορεί να γίνει με εφάπαξ ανακοίνωση του εργοδότη σε εμφανές σημείο στις εγκαταστάσεις της επιχείρησής του, με αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) προς τους εργαζόμενους, με έγγραφη επιστολή προς κάθε εργαζόμενο/η, με αποστολή sms κ.α. Λαμβανομένων υπόψη των κυρώσεων που προβλέπονται για τον εργοδότη στην παρ. 4 του άρθρου 6, συνιστάται στους εργοδότες να τηρούν αποδεικτικό στοιχείο της σχετικής ενημέρωσης.

Σε περίπτωση κατά την οποία τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας διαπιστώνουν παραβάσεις των ανωτέρω επιβάλλουν μόνο τις προβλεπόμενες στην συγκεκριμένη ΚΥΑ διοικητικές κυρώσεις, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις της εκάστοτε ΚΥΑ για τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 (σε ισχύ ΚΥΑ Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.24489/16.4.2021 (1558 Β’)).

Η πράξη επιβολής προστίμου καταχωρείται στο ειδικό έντυπο του παραρτήματος V που επισυνάπτεται στην εκάστοτε ΚΥΑ για τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, με προσαρμογή των στοιχείων που αφορούν στην παρούσα ΚΥΑ (αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18.4.2021 (1588 Β’))

Τέλος ο εργοδότης έχει δικαίωμα να λαμβάνει γνώση των δηλώσεων των εργαζομένων του, σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 5 της ανωτέρω ΚΥΑ.

ΆρθΔ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18.4.2021
Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής

Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τους εργαζόμενους/ες σε εργοδότες με επιχειρηματική δραστηριότητα α) στο λιανεμπόριο, β) στις μεταφορές, γ) στην εστίαση, δ) στις χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες, ε) στις δραστηριότητες καθαρισμού, στ) στις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων, ζ) σε άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών (κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής) και η) στις δραστηριότητες σχολών οδηγών, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας σύμφωνα με τους Πίνακες 1 έως και 8 του Παραρτήματος Α που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.

Άρθρο 2
Υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID
-19 -Χρόνος διενέργειας του διαγνωστικού ελέγχου

  1. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρούσας, είναι υποχρεωτικός για τους εργαζόμενους/ες του άρθρου 1, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας.
  2. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) φορά την εβδομάδα, πριν από την προσέλευση του εργαζόμενου/ης στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία (1) εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδας που ο/η εργαζόμενος/η παρέχει την εργασία του/ης με φυσική παρουσία. Σε περίπτωση που ο/η εργαζόμενος/η καλείται να παραστεί εκτάκτως στον χώρο εργασίας του/της, ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης δύναται να διενεργείται και αυθημερόν.

Άρθρο 3
Διαδικασία ταυτοποίησης στοιχείων

  1. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αποστέλλει στην ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ ΑΕ» τα στοιχεία των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου εργαζομένων, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 1, σύμφωνα με τα στοιχεία των εργαζομένων που έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Εφόσον υπάρχει μεταβολή των στοιχείων αυτών, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα αποστέλλει επικαιροποιημένα στην αρχή κάθε εβδομάδας στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ, συμπεριλαμβανομένων νέων προσλήψεων, λύσεων ή λήξεων συμβάσεων εργασίας, ειδικών περιπτώσεων της παρ. 2 του άρθρου 4, πρακτικής άσκησης, σύμφωνα με τα στοιχεία των μεταβολών αυτών που έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η απαιτούμενη ταυτοποίηση των ανωτέρω στοιχείων διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Υπεύθυνος επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων ορίζεται η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, κατά τους ορισμούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (L 119), Γ.Κ.Π.Δ.) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137) με σκοπό τον προσδιορισμό των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου και τη διανομή του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) σε αυτούς.
  2. Μετά από την ταυτοποίηση της παρ. 1, η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, η οποία είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγική λειτουργία του συστήματος διαχείρισης αποθεμάτων διανομής και διάθεσης αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 και ηλεκτρονικής καταγραφής των δικαιούμενων αυτών, ενημερώνει το ανωτέρω σύστημα.

Άρθρο 4
Διαδικασία για τις περιπτώσεις νέων προσλήψεων και άλλες ειδικές περιπτώσεις απασχόλησης εργαζομένων

  1. Εργαζόμενοι, οι οποίοι προσλαμβάνονται μετά από την αποστολή στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ των στοιχείων των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου εργαζομένων ή των μεταβολών αυτών, είναι υποχρεωτικό να υποβάλλονται, πριν προσέλθουν για πρώτη φορά στον τόπο εργασίας, αποκλειστικά σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή, με επιβάρυνση του εργοδότη τους, μόνο για την πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.
  2. Εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν έχουν συμπεριληφθεί στο αρχείο που αποστέλλει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, διότι ανήκουν είτε σε ειδικές περιπτώσεις απασχολουμένων, όπως οι περιπτώσεις εργαζόμενων μέσω εταιρειών προσωρινής απασχόλησης, είτε προσλήψεων εκτός του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπως οι περιπτώσεις πρόσληψης με χειρογραφική διαδικασία, μεταβίβασης επιχείρησης, γνήσιου δανεισμού εργαζομένων και προωθητών πωλήσεων, είναι υποχρεωτικό να υποβάλλονται αποκλειστικά σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή με επιβάρυνση του εργοδότη τους, μόνο για την πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

Άρθρο 5
Διαδικασία προμήθειας και διενέργειας του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self
test) νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 -Δήλωση του αποτελέσματος

  1. Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), του προσωρινού Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α’ 36) (Π.Α.Μ.Κ.Α.) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) και της αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης. Μαζί με τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) παραλαμβάνονται και ενημερωτικά φυλλάδια.
  2. Ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται κατ’ οίκον σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων.
  3. Οι εργαζόμενοι του άρθρου 1 επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ), επιλέγουν δήλωση αποτελέσματος self test για εργαζόμενους, εισέρχονται στην πλατφόρμα supportemployees.services.gov.gr και, αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών -διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), εισέρχονται στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 Tests στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής αποτελέσματος με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση Εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID – 19 Test (Self/Rapid/ PCR)», σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
  4. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα δήλωση του αρνητικού αποτελέσματος, η οποία αποτελεί το νόμιμο αποδεικτικό για την προσέλευση του απασχολούμενου στον τόπο εργασίας του.
  5. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα δήλωση του θετικού αποτελέσματος, την οποία οι εργαζόμενοι εκτυπώνουν ή φέρουν σε ηλεκτρονική μορφή. Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος, οι ανωτέρω εργαζόμενοι μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο (rapid test ή PCR test) σε δημόσια δομή, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr ή σε ιδιωτική δομή της επιλογής τους με επιβάρυνση είτε του εργοδότη είτε δική τους. Μέχρι την ολοκλήρωση της κλινικής εκτίμησης και της αξιολόγησης των ευρημάτων, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες εργαζόμενοι/ες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και εφαρμόζεται το άρθρο 15 του ν. 4722/2020 (Α’ 177).

Στην περίπτωση κατά την οποία ο επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, η οποία αποτελεί δικαιολογητικό για να τεθεί ο/η εργαζόμενος/η σε κατ’ οίκον περιορισμό και ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Στην περίπτωση κατά την οποία ο επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα και ο εργαζόμενος μπορεί να προσέλθει στην εργασία του.

Ο/η εργαζόμενος/η δηλώνει υποχρεωτικά το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 Tests του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση Εργαζομένων Καταγραφής Αποτελέσματος COVID-19 έπειτα από θετικό αποτέλεσμα Self Test», σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Γ που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.

  1. Σε κάθε περίπτωση αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), οι εργαζόμενοι δύνανται να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή η οποία γίνεται με επιβάρυνσή του εργοδότη τους ή δική τους, με υποχρέωση δήλωσης του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, κατά περίπτωση σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων Β και Γ, που προσαρτώνται στην παρούσα και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της. Η διεξαγωγή του διαγνωστικού ελέγχου του πρώτου εδαφίου γίνεται μία (1) φορά την εβδομάδα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 2. Εάν ο διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια ή ιδιωτική δομή εξέτασης με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα, οπότε και ο απασχολούμενος δύναται να προσέλθει στον τόπο εργασίας για να παρέχει εργασία με φυσική παρουσία επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση κατά την προσέλευσή του. Εάν ο διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) είναι θετικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, η οποία αποτελεί δικαιολογητικό για να τεθούν τα πρόσωπα του άρθρου σε κατ’ οίκον περιορισμό, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4722/2020 (Α’ 177) και ακολουθούν το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.
  2. Στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων Covid -19 Tests στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπου γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων (self test) των εργαζομένων, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μόνο στον/στους ενεργό/ούς εργοδότη/ες που θα δηλώσουν οι εργαζόμενοι/ες. Ο εργοδότης δικαιούται να λαμβάνει γνώση των δηλώσεων των εργαζομένων σύμφωνα με την περ. θ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Γ.Κ.Π.Δ..
  3. Η αυθεντικοποίηση και η έκδοση και διαχείριση των ανωτέρω εγγράφων μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης γίνονται σύμφωνα με τα άρθρα 23 έως 29 του ν. 4727/2020 (Α’ 184).

Άρθρο 6
Συνέπειες της μη διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου από τα υπόχρεα πρόσωπα

  1. Ο εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο/η με φυσική παρουσία στον τόπο παροχής εργασίας, εφόσον αυτός/η είτε α) δεν έχει προβεί σε δήλωση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (self test, rapid test ή PCR test) με την επιφύλαξη του άρθρου 4, είτε β) έχει δηλώσει θετικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, ακολουθώντας τη διαδικασία δήλωσης του αποτελέσματος του άρθρου 5.
  2. Σε περίπτωση που εργαζόμενος/η προσέλθει στον χώρο εργασίας χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 2, 4 και 5, ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του/ης για τον λόγο αυτό και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα έως την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων εκ μέρους του/ ης εργαζόμενου/ης.
  3. Σε κάθε περίπτωση ο εργοδότης υποχρεούται να ενημερώνει τους εργαζόμενους του, με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις τους και τις συνέπειες μη εκπλήρωσής τους, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 2, 4 και 5 και στις παρ. 1 και 2 του παρόντος.
  4. Τα ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) είναι αρμόδια για τη διαπίστωση παραβάσεων της παρούσας και για την επιβολή κυρώσεων στους εργοδότες, στον χώρο των οποίων παρέχεται η εργασία, ως εξής:

α) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την περ. α) της παρ. 1, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει προβεί σε δήλωση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19,

β) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την περ. β) της παρ. 1, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που εργάζεται, ενώ έχει δηλωθεί θετικό αποτέλεσμα κατά τον διαγνωστικό έλεγχο,

γ) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την παρ. 3, επιβάλλεται πρόστιμο στον εργοδότη τριακοσίων (300) ευρώ άπαξ.

Τα επιβαλλόμενα, ως άνω, πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ. 356/1974) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων 1560925001 «Πρόστιμα για παραβάσεις των κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».

Άρθρο 7
Ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

  1. Για τους σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 5, η ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.»” και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι Αυτοτελώς Υπεύθυνοι Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (L 119), Γ.Κ.Π.Δ.) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Κατά την επεξεργασία των δεδομένων λαμβάνονται τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια αυτών.
  2. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία τυγχάνουν επεξεργασίας περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διατάξεις της παρούσας και της σχετικής νομοθεσίας επί τη βάσει της οποίας εκδίδεται και αφορούν στα πρόσωπα που υπάγονται σύμφωνα με το άρθρο 1 στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας.
  3. Τα προσωπικά δεδομένα τα οποία υποβάλλονται σε επεξεργασία είναι τα ακόλουθα: α) ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) ημερομηνία γέννησης, ε) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), στ) Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), ζ) ημερομηνία διεξαγωγής διαγνωστικού ελέγχου η) αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου, και θ) ημερομηνία δήλωσης.
  4. Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι η υποχρεωτική καταχώριση και ηλεκτρονική διαχείριση των αποτελεσμάτων της διαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης των προσώπων του άρθρου 1 από κορωνοϊό COVID-19, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4790/2021 (Α’ 48) και σύμφωνα με τα άρθρα 46 του ν. 4790/2021 και 27 του ν. 4792/2021 (Α’ 54).

Άρθρο 8
Μεταβατικές διατάξεις

Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ήτοι από 19 έως 25 Απριλίου 2021, οι εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 εντός του χρονικού διαστήματος από 19 Απριλίου έως 25 Απριλίου 2021.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
47.11 Λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό
47.19 Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα
47.21 Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.22 Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος σε ειδικευμένα καταστήματα
47.23 Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.24 Λιανικό εμπόριο ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα
47.25 Λιανικό εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.26 Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα
47.29 Λιανικό εμπόριο άλλων τροφίμων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.30 Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε ειδικευμένα καταστήματα
47.41 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε ειδικευμένα καταστήματα
47.42 Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα
47.43 Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα
47.51 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.52 Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.53 Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών, και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε ειδικευμένα καταστήματα
47.54 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.59 Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε ειδικευμένα καταστήματα
47.61 Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.62 Λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε ειδικευμένα καταστήματα
47.63 Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα
47.64 Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα
47.65 Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε ειδικευμένα καταστήματα
47.71 Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.72 Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.73 Φαρμακευτικά είδη σε ειδικευμένα καταστήματα
47.74 Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.75 Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα
47.76 Λιανικό εμπόριο λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.77 Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα
47.78 Άλλο λιανικό εμπόριο καινούργιων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα
47.79 Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα
47.81 Λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού σε υπαίθριους πάγκους και αγορές
47.82 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και αγορές
47.89 Λιανικό εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές
47.91 Λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου
47.99 Άλλο λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΕΣΤΙΑΣΗ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
56.10 Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
56.21 Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
56.29 Άλλες υπηρεσίες εστίασης
56.30 Δραστηριότητες παροχής ποτών

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
49.10 Υπεραστικές σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
49.20 Σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων
49.31 Αστικές και προαστιακές χερσαίες μεταφορές επιβατών
49.32 Εκμετάλλευση ταξί
49.39 Άλλες χερσαίες μεταφορές επιβατών π.δ.κ.α.
49.41 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων
49.42 Υπηρεσίες μετακόμισης
49.50 Μεταφορές μέσω αγωγών
50.10 Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβατών
50.20 Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές εμπορευμάτων
50.30 Εσωτερικές πλωτές μεταφορές επιβατών
50.40 Εσωτερικές πλωτές μεταφορές εμπορευμάτων
51.10 Αεροπορικές μεταφορές επιβατών
51.21 Αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων
51.22 Διαστημικές μεταφορές
52.10 Αποθήκευση
52.21 Δραστηριότητες συναφείς με τις χερσαίες μεταφορές
52.22 Δραστηριότητες συναφείς με τις πλωτές μεταφορές
52.23 Δραστηριότητες συναφείς με τις αεροπορικές μεταφορές
52.24 Διακίνηση φορτίων
52.29 Άλλες υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες
53.10 Ταχυδρομικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της υποχρέωσης παροχής καθολικής υπηρεσίας
53.20 Άλλες ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 4: ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
64.11 Δραστηριότητες κεντρικών τραπεζών
64.19 Άλλοι οργανισμοί νομισματικής διαμεσολάβησης
64.20 Δραστηριότητες εταιρειών χαρτοφυλακίου
64.30 Καταπιστεύματα, κεφάλαια και παρεμφερή χρηματοπιστωτικά μέσα
64.91 Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing)
64.92 Άλλες πιστωτικές δραστηριότητες
64.99 Άλλες δραστηριότητες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, με εξαίρεση τις ασφάλειες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία π.δ.κ.α.
65.11 Ασφάλειες ζωής
65.12 Ασφάλειες εκτός από τις ασφάλειες ζωής
65.20 Αντασφάλιση
65.30 Συνταξιοδοτικά ταμεία
66.11 Διαχείριση χρηματαγορών
66.12 Δραστηριότητες σχετικά με συναλλαγές συμβάσεων χρεογράφων και αγαθών
66.19 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία
66.21 Αξιολόγηση κινδύνων και ζημιών
66.22 Δραστηριότητες ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών
66.29 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία
66.30 Δραστηριότητες διαχείρισης κεφαλαίων

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 5: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
81.21 Γενικός καθαρισμός κτιρίων
81.22 Άλλες δραστηριότητες καθαρισμού κτιρίων και βιομηχανικού καθαρισμού
81.29 Άλλες δραστηριότητες καθαρισμού

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 6: ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
92.00 Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 7: ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
96.02 Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής
96.09.19.08 Υπηρεσίες γυαλίσματος υποδημάτων

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 8: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κ.Α.Δ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
85.53 Δραστηριότητες σχολών οδηγών