Yπόδειγμα Aίτησης για χαρακτηρισμό ξενοδοχειακής επιχείρησης ως Εποχικής

Σε συνέχεια της επιστολής της ΠΟΞ προς τον υπουργό Εσωτερικών κ. Θ. Λιβάνιο για το χαρακτηρισμό ξενοδοχειακής επιχείρησης ως εποχικής, στους δήμους έχει ξεκινήσει κινητικότητα σχετικά με αύξηση των δημοτικών τελών.

Στην ως άνω επιστολή χαρακτηριστικό παράδειγμα της δεύτερης περίπτωσης είναι το επισυναπτόμενο με αρ.πρωτ.7863/2025 έγγραφο του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας, σύμφωνα με το οποίο για την «ένταξη στην εποχικότητα» μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης απαιτούνται συνολικά 15 (!!!!!) δικαιολογητικά, στα οποία περιλαμβάνονται και τα εξής

Ο Δήμος Βόρειας Κέρκυρας, απαιτεί 15 δικαιολογητικά, μεταξύ των οποίων:

  • Τεχνική έκθεση μηχανικού
  • Περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ
  • Δημοτική & φορολογική ενημερότητα
  • Εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ΔΕΗ δύο ετών
  • Βεβαίωση από ΞΕΕ περί εποχικότητας
  • Ε9, μισθωτήρια, ΓΕΜΗ, πίνακες προσωπικού, βιβλία πόρτας

Προϋποθέσεις που δεν προβλέπονται στον νόμο, δεν αναφέρονται σε καμία εγκύκλιο και σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούν ακόμη και καταργημένα δικαιολογητικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται άσκοπα, καθυστερούν, ή τελικά εγκαταλείπουν τη διαδικασία – με συνέπεια να χρεώνονται δημοτικά τέλη για χώρους που δεν λειτουργούν.

Πρόκειται για ζήτημα με άμεσες οικονομικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις, καθώς η εποχικότητα επηρεάζει τον υπολογισμό των δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.429/1976. Στο πλαίσιο αυτό το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ δημοσιεύει την ΑΙΤΗΣΗ που πρέπει να συμπληρώσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για τον χαρακτηρισμό τους ως εποχικές, που είναι και το μοναδικό έγγραφο που απαιτείται σύμφωνα με το νόμο.

Η αίτηση έχει ως ακολούθως:

Υπόδειγμα αίτησης Νο 1 (Για ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας)

Τέλη καθαριότητας και φωτισμού ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας

ΑΙΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ: «Χαρακτηρισμός ξενοδοχειακής επιχείρησης ως εποχικής, δυνάμει του άρ. 5 του Ν. 429/1976» και της 71251/78/19-12-07 εγκυκλίου του ΥΠ.ΕΣ.

ΠΡΟΣ

τον Δήμο…………………………………………..

Η εταιρεία μας εκμεταλλεύεται το ξενοδοχείο …………………………………………………………………………

στην περιοχή ……………………………………………….. του νομού/της νήσου …………………………………….. ,

το οποίο λειτουργεί εποχικώς κατά την τουριστική περίοδο ήτοι από ……. /……… /……… έως

…… /….. /……. Tο ανωτέρω γεγονός βεβαιώνεται στη συνημμένη υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1985.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 429/19761 και την 71251/78/19-12-07 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, στην περίπτωση των ξενοδοχείων που λειτουργούν εποχικώς τα οφειλόμενα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζονται επί τη βάσει του πραγματικού χρόνου λειτουργίας τους, ήτοι εν προκειμένω κατά τη χρονική περίοδο από …………………………………………………………………… /………… /……… έως

……… /……… /………… , κατά την οποία λειτουργεί το ξενοδοχείο μας.

Εκ των ανωτέρω αναφερόμενων, προκύπτει ότι, άμα τη υποβολή σχετικής αιτήσεως, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου σας οφείλει, κατά δέσμια αρμοδιότητα, να εκδώσει ρητή πράξη υπαγωγής της εποχικώς λειτουργούσης επιχείρησης μας στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 5 του Ν. 429/1976 και ακολούθως να την κοινοποιήσει προς την κατά τόπο αρμόδια Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, προκειμένου η τελευταία να διαφοροποιήσει τον τρόπο είσπραξης των τελών καθαριότητας και φωτισμού. Εν όψει των ανωτέρω και με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου,

ΑΙΤΟΥΜΑΙ

  1. Την έκδοση ρητής πράξης χαρακτηρισμού της ξενοδοχειακής μονάδας με διακριτικό τίτλο

…. «…………………………………………………….. », ως εποχικής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 του Ν. 429/1976, εντός της οριζόμενης υπό του άρθρου 4 του Ν. 2690/1999 προθεσμίας.

  1. Τον υπολογισμό των τελών καθαριότητας και φωτισμού κατά τον λόγο που αντιστοιχεί στο χρόνο της πραγματικής λειτουργίας του ξενοδοχείου.

                                                                                                                   Ο Αιτών

Συνημμένα Έγγραφα: 1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1985.

1 Στο άρθρο 5 του Ν. 429/1976 «περί τροποποιήσεως διατάξεων του Ν. 25/1975 «περί υπολογισμού  τρόπου εισπράξεως των δημοτικών και κοινοτικών τελών καθαριότητος και φωτισμού και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων» (Α 235) ορίζεται ότι: «1. Βιομηχανίαι, κινηματοθέατρα και εν γενεί επιχειρήσεις λειτουργούσα, εποχιακώς υποχρεούνται εις την καταβολήν τελών καθαριότητος και φωτισμού αναλόγως προς τον χρόνον λειτουργίας και πάντως ουχί ολιγώτερον του τριμήνου. Χρόνος μείζων του δεκαπενθήμερου λογίζεται μην.    2. Περί του χρόνου της εποχιακής λειτουργίας αποφασίζει το δημοτικόν η κοινοτικόν συμβούλιον δι’ αποφάσεως αυτού, εγκρινομένης υπό του Νομάρχου μετά προηγουμένην υποβολήν υπό του υποχρέου εις τον δήμον ή την κοινότητα υπευθύνου δηλώσεως του άρθρου 1 του Ν.Δ. 105/1969 «περί ατομικής ευθύνης του δηλούντος ή βεβαιούντος».    3. Ο δήμος ή η κοινότης επί τη βάσει του καθορισθέντος χρόνου προσδιορίζει το εις τετραγωνικά μέτρα πλασματικόν εμβαδόν, το οποίον πολλαπλασιαζόμενον επί τον ισχύοντα κατά κατηγορίαν συντελεστήν αποδίδει ποσόν τελών ίσον προς το αναλογούν εις τον χρόνον λειτουργίας    4. Εις τας ανωτέρω περιπτώσεις επιτρέπεται η άσκησις των ενδίκων μέσων των προβλεπομένων υπό των διατάξεων του άρθρου 72 του από 24/9-20.10.1958 Β.Δ/τος, ως τούτο τροποποιηθέν δια του άρθρου 40 του Ν.Δ. 4260/1962 ισχύει νυν, εφαρμοζομένων αναλόγως κατά  τα λοιπά των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 6 του παρόντος νόμου».