Γιατί οι έξυπνοι επιχειρηματίες φαίνονται από τις πράξεις και όχι τα λόγια…

Γιατί οι έξυπνοι επιχειρηματίες φαίνονται από τις πράξεις και όχι τα λόγια… της Χρύσας Σωτηράκη

Η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται και από την επιλογή των κατάλληλων συνεργατών. Το ανθρώπινο δυναμικό της είναι ίσως το Α και το Ω για να την οδηγήσει στον επιθυμητό στόχο.

Όπως είπε ο Αυστριακός γκουρού του management Peter Drucker «Οι άνθρωποι είναι πόροι για μια επιχείρηση, όχι κόστος»

Επιχείρηση και προσωπικό πρέπει να έχουν τα εξής κοινά: κοινούς στόχους, ίδια νοοτροπία, αγάπη για αυτό που κάνουν, αποφασιστικότητα, πίστη ο καθένας στον εαυτό του και στη συνέχεια στην ομάδα, μεγάλο ποσοστό ομοιογένειας. Κοινά στοιχεία τα οποία μπορούν να οδηγήσουν την επιχείρηση και εργαζόμενους σε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον και παράλληλα αποδοτικό για το κοινό συμφέρον.

Ακόμη και σε καιρούς κρίσης και ανεργίας, υπάρχει ποσοστό ανθρώπων που δεν διστάζουν να παραιτηθούν από μια δουλειά, ακόμη κι αν δεν έχουν βρει την επόμενη, γιατί δεν τους ευχαριστεί αυτό που κάνουν ή γιατί βιώνουν υπερβολικά πιεστικές συνθήκες εργασίας ή γιατί αλλιώς ήταν τα πράγματα στην πράξη από ότι τους είχαν περιγράψει.

Στο www.gr.askmen.com ανακαλύψαμε 4 διδάγματα που αποκάλυψαν 10 manages όταν είδαν στελέχη της ομάδας τους να παραιτούνται.

1ο Προσλήψεις βάση κοινών αξιών κι όχι μόνο προσόντων

Όταν προσλαμβάνεις κάποιον με κριτήριο όχι μόνο τα τυπικά προσόντα που πληροί για τη θέση αλλά τις κοινές αξίες, παίρνεις για δουλειά κάποιον που θα έχει καλύτερη επίδοση και με τον τρόπο του συμβάλλει σε ένα πιο ευχάριστο εργασιακό κλίμα.

Σύμφωνα με την Sunny Bonnell της εταιρείας Motto «Τον πρώτο χρόνο πήραμε κόσμο με κριτήριο τα προσόντα και κάναμε αρκετές λάθος επιλογές. Αυτό μας δίδαξε τη σημασία των κοινών αξιών».

2ο Σπάνια οι εξωτερικοί συνεργάτες αφομοιώνονται από μια ομάδα

Όλοι θέλουν να έχουν έναν εξωτερικό συνεργάτη που με την εξωτερική του ματιά να μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω, αυτό που η ομάδα λόγω καθημερινότητας και ρουτίνας δεν μπορεί να προσέξει. Ωστόσο η πείρα μας έδειξε ότι δύσκολα ο εξωτερικός συνεργάτης γίνεται μέρος της ομάδας.

Και όπως λέει και ο Rahul Varshneya της Arkenea «Δεν είναι τόσο εύκολο να βρεθεί ο ρόλος του χωρίς να χαθεί στα καθημερινά tasks».

3ο Πρέπει να είσαι προνοητικός και να προβλέπεις πριν οδηγηθείς σε αδιέξοδες καταστάσεις

Ο Douglas Hutchings της Picasolar αναφέρει ότι «Μία από τις πιο δύσκολες στιγμές μου ήταν την πρώτη φορά που έπρεπε να απολύσω κάποιον. Είχα την ελπίδα ότι ένα μικρό πρόβλημα μπορούσε να λυθεί από μόνο του. Αλλά τελικά έφτασε στο απροχώρητο για όλους. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, πιστεύω ότι πρέπει να αντιμετωπίζεις εγκαίρως τις προβληματικές καταστάσεις, να λύνεις προβλήματα πριν αυτά γίνουν»

4ο Κάνε τους εργαζόμενους σου να νιώθουν άνετα ώστε να μπορούν να σε πλησιάσουν

Το μάθημα που διδάχθηκε ο Phil Laboon (WUDN) ήταν το εξής, «Υπήρχε κάποιος στη δουλειά που έφυγε για λόγους που δεν ήξερα μέχρι που πια ήταν αργά. Είναι σημαντικό όταν είσαι μάνατζερ να μπορείς να μπεις στη θέση του εργαζόμενου. Υπάρχει επικοινωνία; Έχεις δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου θα μπορούν να σε πλησιάσουν και να σου εκφράζουν προβληματισμούς κι ανησυχίες;».

Σαφώς στο σημείο αυτό θα υπάρξουν πολλές σκέψεις όπως:

π.χ. «Σιγά με την ανεργία που υπάρχει στην αγορά, μην παραιτηθούν» – «Οι δικοί μου εργαζόμενοι κάνουν ότι τους πω, δεν τολμάνε» – «Αν παραιτηθούν θα βρω άλλους, η αγορά είναι γεμάτη…» – «Εδώ δεν μπορούμε να επιβιώσουμε ως επιχείρηση, οι εργαζόμενοι πρέπει να κάνουν τα πάντα για να μπορούμε να τους πληρώσουμε, όχι εμείς ως εργοδοσία να τους καλοπιάνουμε» … κλπ κλπ

Αγαπητοί μου σκεφτείτε επιχειρηματικά! Σκεφτείτε έξυπνα!

Κάθε κρίκος (μικρός ή μεγάλος) που συνθέτει την επιχείρηση σας έχει σημασία, έχει αξία και οδηγεί στην ομαλή ροή και λειτουργία της επιχείρησης σας.

Σκεφτείτε λίγο τι θα συνέβαινε εάν ένας έμπειρος εργαζόμενος σας, με πολλά έτη στην επιχείρηση σας, αποχωρούσε….

(1η σκέψη σας… «Σιγά θα έβρισκα άλλον και καλύτερο και με λιγότερα χρήματα»… Ερώτηση: «Είσαστε σίγουρος για αυτό;»)

Μην ξεχνάτε… όταν αποχωρεί ένας έμπειρος εργαζόμενος, αυτομάτως κόβεται η ομαλή μέχρι τώρα ροή της εργασίας που είχε αναλάβει.

Σκεφτείτε πόσο χρόνο θα χρειαστείτε μέχρι να ενημερωθεί, εξοικειωθεί ο αντικαταστάτης (όσο καλός και αν είναι) και να ξανά επανέλθουν τα πράγματα στην προηγούμενη κατάσταση και αν…; Σκεφτείτε πόσο εύκολο θα είναι για εσάς να συνεργαστείτε με το νέο αντικαταστάτη μέχρι να μάθει τις δικές σας συνήθειες και να υπάρξει καλή συνεργασία;

Σκεφτείτε πόσες εργατοώρες χαμένες θα έχουν οικονομικό κόστος για εσάς…;

Και μην ξεχνάτε, την τυχόν τεχνογνωσία καθώς και λοιπές πληροφορίες της επιχείρησης σας που «παίρνει» μαζί του ο εργαζόμενος που αποχωρεί και μπορεί να τις διοχετεύσει σε ανταγωνιστή;

Οι καιροί απαιτούν δράση και αντίδραση. Οι καιροί απαιτούν επιχειρηματική σκέψη και οργάνωση. Οι καιροί απαιτούν έξυπνες κινήσεις και οι έξυπνοι επιχειρηματίες έχουν ανοικτό μυαλό και ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν!

“Hire character. Train skill” «Μίσθωσε χαρακτήρα. Εκπαίδευσε δεξιότητες» είπε ο Peter Schultz

Σημασία δεν έχει μόνο να έχουμε ικανοποιημένο προσωπικό, ώστε να μην φτάσει στο σημείο να παραιτηθεί αλλά και να το κάνουμε να αποδίδει το 100% με δική του θέληση = αυτό σημαίνει Έξυπνος Επιχειρηματίας = αυτό σημαίνει Επιχείρηση που επιβιώνει ακόμη και σε καιρούς κρίσης.

Ενδεικτικές κινήσεις 2 γνωστών επιτυχημένων επιχειρηματιών προκειμένου να αυξήσουν την απόδοση των εργαζομένων τους και να τους κάνουν να πετυχαίνουν το… ακατόρθωτο (σύμφωνα με το CNBC).

• Steve Jobs, ο ιδρυτής της Apple

Η τακτική που εφάρμοζε ο ιδρυτής της Apple, Steve Jobs ο οποίος ήταν πολύ καλός στην “παραμόρφωση της πραγματικότητας”, ήταν στο ότι έπειθε τους εργαζόμενούς του ότι μπορούν να επιτύχουν ακόμη και αυτό που θεωρούσαν ότι είναι ανέφικτο.

Ο συνιδρυτής της Apple, Steve Wozniak και οι πρώτοι εργαζόμενοι της εταιρείας διαπίστωσαν πολύ γρήγορα ότι η τακτική του Jobs είχε σημαντικά αποτελέσματα στην απόδοση των υπαλλήλων του. Ενώ ο προγραμματιστής Bud Tribble, που είχε ενταχθεί στην ομάδα της Apple’s Macintosh στις αρχές δεκαετίας του 1980, επισήμανε ότι «ο Jobs, είχε την ικανότητα να πείθει τον καθένα πρακτικά για τα πάντα»

• Elon Musk, ο ιδρυτής των Τesla και SpaceX

Σύμφωνα το σχετικό δημοσίευμα στο CNBC, ο μηχανικός της SpaceX, Kevin Brogan, αναφερόμενος στον Musk, έχει πει: “Δεν λέει “πρέπει να κάνεις αυτό μέχρι την Παρασκευή στις 14.00“. Λέει “χρειάζομαι να γίνει το ακατόρθωτο μέχρι την Παρασκευή στις 14.00. Μπορείς να το κάνεις; Όταν ο εργαζόμενος πει «ναι», τότε στη συνέχεια δεν εργάζεται σκληρά επειδή του το είπε ο εργοδότης. Εργάζεται σκληρά για τον εαυτό του”.

«Πρόκληση» αγαπητοί μου…. Η λέξη κλειδί στην ανθρώπινη συμπεριφορά είτε σε επαγγελματικό είτε σε προσωπικό επίπεδο!

Κάντε την το επιχειρηματικό σας εργαλείο και εντάξτε τη στη «φαρέτρα» των πλεονεκτημάτων της επιχείρησης σας.

Μη ξεχνάτε ότι για τους έξυπνους και φιλόδοξους ανθρώπους, αυτή η πρόκληση μπορεί να αποτελέσει μεγάλο κίνητρο, όσο αγχωτική και αν είναι….

Σκεφτείτε έξυπνα. Σκεφτείτε επιχειρηματικά και κάντε τη διαφορά.

Όπως είπε και ο Steve Jobs «Η καινοτομία είναι αυτή που ξεχωρίζει τον ηγέτη από αυτόν που ακολουθεί»

28.05.2017 /της  Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr

Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!Τ/Κ: 211-409 73 18 – 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr


Δείτε ακόμη….


• Ανέβασε τη διάθεσή σου και ξεκίνα το κυνήγι για νέους πελάτες

• Είσαι ξενοδόχος και θέλεις να αυξήσεις τις κρατήσεις σου και όχι μόνο; 

 «Εικονικές εταιρίες στην Βουλγαρία…Άρχισαν τα όργανα»

• Ίδρυση εταιρίας στο εξωτερικό = Λύση στη βιωσιμότητα της επιχείρησης ή παγίδα;

• Πως αντιδρά ο Έλληνας επιχειρηματίας στο υφιστάμενο μη φιλικό περιβάλλον επιχειρηματικότητας…

• Οδηγός Ελεύθερου Επαγγελματία: Τι οφείλει να γνωρίζει… Σημεία S.O.S.!


Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

Η ομάδα της LOLplus «LOLplus Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» κοντά σας σε κάθε σας βήμα…

  • Πλήρη Λογιστική Φορολογική παρακολούθηση και Εργατικά
  • Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
  • Επιχειρηματική Στρατηγική
  • Σύγχρονο Management–Marketing–Branding 

{Εξειδίκευση και σε Φορολογικά – Λογιστικά – Εργασιακά θέματα για Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα οντότητες, όπως ΣΩΜΑΤΕΙΑ – ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ – Αστικές Μ.Κ.Ο. – Ιδρύματα και Ειδικές περιπτώσεις ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. – ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.}

Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18  /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr