5 Πράγματα που οι επισκέπτες Airbnb δεν θα πρέπει να κάνουν ΠΟΤΕ

5 Πράγματα που οι επισκέπτες Airbnb δεν θα πρέπει να κάνουν ΠΟΤΕ …της Χρύσας Σωτηράκη

Πολλοί επισκέπτες με το σύστημα Airbnb, δεν αντιλαμβάνονται ότι η Airbnb έχει τον δικό της άγραφο κώδικα επικοινωνίας, που ακολουθεί μερικούς βασικούς κανόνες που θα κάνουν την ζωή ευκολότερη σε έναν πιθανώς αγχωμένο οικοδεσπότη, και θα ολοκληρώσουν τον ταξίδι τους με τον καλύτερο τρόπο— αφήνοντας τους και ένα καλό review. Παρακάτω ακολουθούν 5 Μη, δηλαδή πράγματα που οι επισκέπτες δεν πρέπει να κάνουν και να αποφεύγουν, από την σκοπιά ενός host της Airbnb. Καθώς το σύστημα της Airbnb, είναι διαδραστικό, παρακάτω θα δείτε τι δεν επιτρέπεται να κάνουν οι επισκέπτες, από την πλευρά των hosts, κάτι βεβαίως που συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία του συστήματος Airbnb, εις όφελος όλων.

Έχουμε λοιπόν:

1) Να φτάσουν χωρίς να έχουν επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες

Εάν έχεις πει στον host ότι θα κάνεις check in στις 3μ.μ., και φαίνεται να υπάρχει πολύ κίνηση ή καθυστέρηση από φανάρια και εκτιμάς ότι είναι πιθανότερο να φτάσεις στις … 8μ.μ., για το όνομα του Θεού: Πείτε το στον host!
Ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών—κυρίως αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο ξενοδοχεία— νομίζουν ότι μπορούν να φανούν οποιαδήποτε ώρα αργότερα (ή ακόμα χειρότερα, και πριν) την προγραμματισμένη ώρα checkin και ότι κάποιος θα περιμένει για αυτούς. Οι επισκέπτες παραβλέπουν το γεγονός ότι πολλοί από τους hosts, εξυπηρετούν τα καθήκοντα τους στα πλαίσια της Airbnb, παραλλήλως με την πολυάσχολη ζωή τους, και ότι είναι πολύ πιθανό το προγραμματισμένο checkin να βρίσκεται σε χρόνο μεταξύ δουλειάς, οικογένειας και διασκέδασης. Εάν δεν τους πείτε ότι η ώρα άφιξής σας μπορεί να έχει αλλάξει, μπορεί να ‘ανακατέψετε’ τη ζωή του άλλου, που θα αναγκαστεί να περιμένει για ώρες. Δεν είναι ευγενικό διότι δείχνει έλλειψη σεβασμού στην ζωή του άλλου.

Θα πρέπει επίσης να επιβεβαιώσετε άλλες λεπτομέρειες. Εκτός από τα του checkin, μπορεί να χρειάζεται να επιβεβαιώσετε κάποιες οδηγίες του πως θα φτάσετε στην διεύθυνση του διαμερίσματος. Εάν έχετε ερωτήσεις, κάντε τις πριντο ταξίδι σας, διότι εάν τις κάνετε μετά, μπορεί να ‘ανακατέψετε’ τον host, χωρίς να φταίει αυτός.

2) Να βάζετε κρυφά Ανθρώπους ή Ζωάκια

Κάθε οικοδεσπότης (host) αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσει κάποιους επισκέπτες που δεν θα έχουν πρόβλημα να φέρουν πέντε ανθρώπους όταν το κλείσιμό τους, αφορούσε δύο άτομα. Για πολλούς λόγους κάτι τέτοιο, από πλευράς επισκεπτών είναι λάθος και κακή ιδέα— ακόμα και εάν οι προθέσεις των βασικών επισκεπτών είναι αθώες. Εκτός της εξαπάτησης του οικοδεσπότη και την απουσία ειλικρίνειας, οι επισκέπτες που δεν αποτελούν επίσημο booking, μπορεί να μην καλύπτονται από την εξυπηρέτηση πελατών της Airbnb, που σημαίνει ότι εάν κάτι πάει στραβά, τα πράγματα μπορεί να εξελιχθούν πολύ άσχημα, πολύ γρήγορα. Η ασφάλιση αστικής ευθύνης του οικοδεσπότη είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα έχει αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά στους ποιους καλύπτει, και η υπέρβαση αυτών, μπορεί να έχει συνέπειες.

Οι οικοδεσπότες μπορεί να χρεώνουν ένα εξτρά ποσό για κάθε άτομο, για μεγαλύτερες ομάδες. Φυσικά, η αποφυγή αυτών των επιπλέον αμοιβών, είναι ο πιο πιθανός λόγος που κάποιοι επισκέπτες βάζουν άλλους μέσα, χωρίς να έχουν ειδοποιήσει. Αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι, συνεπάγονται περισσότερα προβλήματα και περισσότερα θέματα. Πιθανή όχληση σε γείτονες από θόρυβο, μεγαλύτερη ακαταστασία στο σπίτι, ανάγκη για περισσότερη καθαριότητα μετά, μεγαλύτερη χρήση νερών και ρεύματος κλπ, κλπ, κλπ.. Ο οικοδεσπότης με το επιπλέον κόστος που βάζει για κάθε επιπλέον άνθρωπο, δεν προσπαθεί να σας ‘γδύσει’ αλλά προσαρμόζει την τιμολογιακή του πολιτική προς τα πραγματικά αυξημένα έξοδα που θα έχει από τους περισσότερους ανθρώπους ή / και ζωάκια. Παρακαλώ σεβαστείτε το αυτό.

Εάν έχετε κλείσει για δύο άτομα και ξαφνικά θελήσει να έρθει και άλλος ένας, πείτε το στον host. Να είστε σίγουροι ότι θα εκτιμήσει την ειλικρίνειά σας.

3) Να βαθμολογείτε την διαμονή σας, βάσει του ξενοδοχειακού συστήματος αστεριών

Αυτός είναι ο εφιάλτης κάθε host της Airbnb: να απαντάνε οι επισκέπτες στα review τους «Φοβερή Διαμονή! Όλα ήταν τέλεια! Τέσσερα αστέρια«. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί επισκέπτες, βλέπουν το σύστημα βαθμολόγησης της Airbnb με αστέρια ως ανάλογο με αυτό των ξενοδοχειακών αστεριών, το οποίο δεν έχει να κάνει με το πόσο ωραία πέρασαν στην διαμονή τους, αλλά έχει να κάνει με το εάν υπήρχε εσωτερική πισίνα ή concierge, δηλαδή συγκρίνοντάς το με παροχές των μεγαλύτερων και πολυτελέστερων ξενοδοχείων. Καθώς αυτό συμβαίνει σχετικά συχνά, όταν οι hosts ρωτούν τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει για να λάβουν το 5άστερο, η απάντηση συχνά είναι του τύπου: «Τίποτα! Η διαμονή μας ήταν υπέροχη! Φαντάζομαι ότι τα πέντε αστέρια όπως το Ritz Hotel«.

Αυτό που μπορεί να μην αντιλαμβάνονται μερικοί από τους επισκέπτες, είναι ότι τα 4 αστέρια μπορεί να είναι αρκετά καλή βαθμολογία για ένα ξενοδοχείο, όμως δεν είναι για το Airbnb. Σοβαρά: Το site στέλνει στους hosts προειδοποιητικά μηνύματα εάν λαμβάνουν συχνά πολλά reviews 4 αστέρων, και μια εγγραφή με βαθμολογία 4 αστέρων, μπορεί έως και να διαγραφεί. Το σύστημα reviews βάσει αστεριών της Airbnb είναι εξαιρετικό όταν κάποιος λαμβάνει 5 αστέρια, αλλά συχνά πυκνά, καθόλου καλό αν είναι σε μέσο όρο, 4 αστεριών.

Εν κατακλείδι: Βαθμολογήστε την διαμονή σας βασιζόμενοι στο πόσο καλά συνάντησε τις προσδοκίες σας, βασιζόμενοι στις ανάγκες σας και στο πως η εγγραφή (listing) αυτό-παρουσιάζονταν. Μην βασίζεται το review σας στο σύστημα αστέρων των ξενοδοχείων · είναι ανόμοια και μη συγκρίσιμα, και μπορεί να ζημιώσετε χωρίς να τον θέλετε τον host.

4) Να παίρνετε πράγματα— Ιδίως Λευκά Είδη και Πετσέτες

Οι επισκέπτες της Airbnb, θα πρέπει να διέπονται από την λογική του ου κλέψεις. Είναι κάτι περισσότερο από προφανές: Είναι πραγματικά καλό, εάν κάτι σας άρεσε πολύ ή το χρειάζεστε, να ρωτήσετε πριν το πάρετε αυτοβούλως, τον host. Ακόμα και εάν έχετε δει το ντουλάπι με τις πετσέτες και τα λευκά είδη, μην παίρνετε χωρίς να ρωτήσετε.

Μια τέτοια μονομερής ‘αρπαγή’ μπορεί να φαίνεται αβλαβής στους επισκέπτες, ιδίως εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις πετσέτες στην διαμονή τους (ή τα σεντόνια) καθώς μιλάμε για πράγματα όχι μεγάλης αξίας, αλλά θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι το απόθεμα τέτοιων ειδών, ιδίως λευκών ειδών και πετσετών, μπορεί να είναι μικρό στον host, και να είναι απαραίτητα για το επόμενο booking. Θα πρέπει οι επισκέπτες να έχουν στην άκρη του μυαλού τους, ότι ένας host της Airbnb δεν είναι ένα οργανωμένο ξενοδοχείο, που έχει μεγάλο απόθεμα από τέτοια, ιδίως χρηστικά και λειτουργικά είδη για την διαμονή των πελατών. Εάν λοιπόν τα πάρετε χωρίς να ρωτήσετε τον host, μπορείτε να του δημιουργήσετε σημαντικό λειτουργικό πρόβλημα, που θα είναι δύσκολο να επιλυθεί ιδίως εάν το επόμενο booking, είναι αμέσως μετά το δικό σας.

Εάν χρειάζεστε περισσότερα από όσα σας παρέχονται, η απάντηση είναι απλή: Ρωτήστε! Και εάν είναι δυνατόν, κάντε το προκαταβολικά · για παράδειγμα εάν γνωρίζετε ότι κάποιος που έρθει μαζί σας, θα κοιμηθεί στον καναπέ ή ότι για οποιοδήποτε λόγο, θα χρειαστείτε εξτρά πετσέτες, π.χ. επειδή έχετε ένα μικρό παιδί μαζί σας και θέλετε να το κάνετε μπάνιο και να το σκουπίζετε συχνότερα, ή επειδή θα πάτε στην παραλία ή για την πισίνα ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Οι πλειοψηφία των hosts, είναι πρόθυμοι να παράσχουν –  στα πλαίσια της λογικής –  οτιδήποτε άλλο που μπορεί να κάνει την διαμονή των επισκεπτών τους καλύτερη και λειτουργικότερη, αρκεί να ενημερωθούν εγκαίρως και αυτό σημαίνει πριν το checkin.

5) Να εξαρτάστε στα SMS για τα μηνύματα επικοινωνίας της Airbnb

Επιπρόσθετα προς το site της Airbnb και την σχετική εφαρμογή (app), οι χρήστες μπορούν να διαβάσουν και να ανταποκριθούν στα μηνύματα του Airbnb, και μέσω SMS. Έχουν δηλαδή αυτή την ‘τεχνική’ δυνατότητα. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που δεν θα πρέπει να κάνουν οι επισκέπτες. Ποιο το πρόβλημα: Η εφαρμογή των SMS περιορίζει των αριθμό των χαρακτήρων, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην επικοινωνία με τους hosts. Μάλιστα, εκ των χρηστών, αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο τα SMS, είναι οι αρχάριοι στο σύστημα της Airbnb, από τους οποίους, χρησιμοποιώντας SMS, μπορεί να διαφύγει κάποια ουσιαστική πληροφορία που θα έκανε καλύτερη ή αποτελεσματικότερη την διαμονή τους. Μπορεί να μην περάσουν όσο καλά θα μπορούσαν να περάσουν, λόγω ανεπαρκούς επικοινωνίας, κάτι για το οποίο δεν θα φταίει ο host.

Αντί λοιπόν της χρήσης SMS, απλά κάντε download την app της Airbnb και χρησιμοποιήστε αυτή για την επικοινωνία σας. Πιστέψτε μας: Κάνει τα πράγματα ευκολότερα για όλους.

11.06.2017 /της Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr

Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά! * Τ/Κ: 211-409 73 18 – 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr



• Ανέβασε τη διάθεσή σου και ξεκίνα το κυνήγι για νέους πελάτες…

• Περί Airbnb και Βραχυχρόνιων μισθώσεων ο λόγος….

Tags: