Η Εντυπωσιακή Άνοδος της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάταξη των ισχυρών τουριστικών χωρών στον κόσμο … της Χρύσας Σωτηράκη
Τουρισμός εν έτει 2017, ένας κλάδος που σε περιόδους κρίσης βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις του.
Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), το τρέχον έτος 2017, η Ελλάδα ανέβηκε κατά 7 θέσεις στον Δείκτη Ανταγωνιστικότητας Τουρισμού.
Το κείμενο της έκθεσης αναφέρει για την Ελλάδα:
«Η Ελλάδα έχει κάνει μια εντυπωσιακή άνοδο σκαρφαλώνοντας 7 θέσεις και κατακτώντας την 24η στην παγκόσμια κατάταξη. Η καλή επίδοση της Ελλάδας σχετίζεται άμεσα με τις εξαιρετικές προσπάθειες της χώρας να αξιοποιήσει τους φυσικούς της πόρους, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, αλλά και με τις πολιτικές τουριστικού marketing της χώρας».
Η «Έκθεση Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας» (Travel and Tourism Competitiveness Report), δημοσιεύεται κάθε δύο χρόνια και αξιολογεί την ποιότητα των υπηρεσιών τουρισμού σε κάθε μία από τις 136 σημαντικότερες χώρες του κόσμου.
Στον υπολογισμό της λίστας αυτής, λαμβάνεται υπόψη ένα ευρύ φάσμα επιμέρους δεικτών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, των φυσικών πόρων, της αξιοπιστίας των υποδομών, των παροχών υγείας και υγιεινής, και της ανταγωνιστικότητας των τιμών.
Στην 24η θέση η Ελλάδα μεταξύ 136 χωρών (συγκριτικά με πέρυσι που ήταν στην 31η θέση μεταξύ 141 χωρών και επομένως είναι εμφανής η βελτίωση της).
Η βαθμολογία που συγκεντρώνει είναι 4,51 (σε μια κλίμακα από το 1 έως το 7, όπου το 7 είναι η καλύτερη επίδοση).
Σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές ανταγωνιστικές αγορές ( π.χ. Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία) η Ελλάδα βρίσκεται σε χαμηλότερη θέση, ενώ σημειώνει καλύτερη θέση από την Κύπρο και Τουρκία.
Ενδεικτικά:
- στον τομέα αξιοποίησης φυσικών της πόρων ( η Ελλάδα στην 32η θέση από την 46η),
- στη μεγαλύτερη ψηφιακή ζήτηση (στη 19η θέση),
- στην προστασία του περιβάλλοντος (στην 39η θέση από την 61η) και
- στο μάρκετινγκ (στην 43η θέση από την 62η).
Υψηλότερη βαθμολογία εμφανίζει η χώρα μας στους τομείς
- Υγεία και Υγιεινή (11η θέση),
- Προτεραιότητα σε Ταξίδια και Τουρισμό (15η θέση),
- Τουριστικές Υπηρεσίες και Υποδομές (18η θέση).
Συγκριτικά με το 2015 η Ελλάδα έχει δείξει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον τομέα του τουρισμού από πλευράς τιμών (στην 90ή θέση από την 113η), το οποίο οφείλεται κυρίως στο μειούμενο κόστος των υπηρεσιών φιλοξενίας για τους διεθνείς τουρίστες, το κόστος καυσίμων και τη φορολογία στα εισιτήρια και τις χρεώσεις αεροδρομίων. Είναι γνωστά τα πακέτα που προωθούνται μέσω internet με μειωμένες τιμές.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην «Έκθεση Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας», η τακτική αυτή που έχει ακολουθηθεί από την Ελλάδα για αύξηση προσέλκυσης ξένου τουρισμού έχει δείξει μικτά αποτελέσματα στα έσοδα της χώρας από τον τουρισμό.
Ναι μεν ο ξένος τουρισμός λαμβάνει υπόψη του τις χαμηλές χρεώσεις μιας χώρας και στην κατηγορία αυτή η Ελλάδα κατατάσσεται στην 22η θέση, αλλά αυτό δεν συνεπάγεται και αύξηση εσόδων για τη χώρα κατά την διαμονή του εδώ.
Σύμφωνα με την έκθεση του World Economic Forum,
«Σήμερα, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν λιγότερο από όσο θα έπρεπε τις νέες τεχνολογίες, τόσο στον τομέα των B2B συναλλαγών (98η θέση) όσο και στις B2C συναλλαγές τους (82η θέση)» αναφέρεται στην έκθεση.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι «η βελτίωση της πολιτικής έκδοσης Visa αποτελεί ένα ακόμα μέτρο που θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις στη χώρα, απαιτώντας μικρές οικονομικές επενδύσεις».
Είναι πλέον σαφές ότι αν επιθυμούμε αύξηση αφίξεων και εσόδων όχι μόνο στον τομέα του τουρισμού αλλά και των επενδύσεων, η Ελλάδα θα πρέπει να υιοθετήσει ένα πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον (αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 103η θέση σε σύνολο 136 χωρών)
- με λιγότερα εμπόδια γραφειοκρατίας για τις ξένες άμεσες επενδύσεις,
- με μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων (29% τρέχον συντελεστής φορολογίας επιχειρήσεων στην Ελλάδα σε σύγκριση με 12,5% συντελεστή φορολογίας επιχειρήσεων στην Κύπρο και 10% συντελεστή φορολογίας επιχειρήσεων στην Βουλγαρία) καθώς και
- αποτελεσματικότερο νομοθετικό πλαίσιο.
“We build too many walls and not enough bridges.”
—Isaac Newton
08.04.2017 / της Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr
Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά! * Τ/Κ: 211-409 73 18 – 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr
Δείτε ακόμη….
• Ίδρυση εταιρίας στο εξωτερικό = Λύση στη βιωσιμότητα της επιχείρησης ή παγίδα;
• Πως αντιδρά ο Έλληνας επιχειρηματίας στο υφιστάμενο μη φιλικό περιβάλλον επιχειρηματικότητας
• Δώρο Πάσχα και σημεία προσοχής για τους εργοδότες…
• Οδηγός Ελεύθερου Επαγγελματία: Τι οφείλει να γνωρίζει… Σημεία S.O.S.!
• Ανέβασε τη διάθεσή σου και ξεκίνα το κυνήγι για νέους πελάτες…
• Διευκρινίσεις για θέματα που αφορούν Πρακτορεία Ταξιδίων και υπηρεσίες parking και rent a car
Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!
Η ομάδα της LOLplus κοντά σας σε κάθε σας βήμα…«LOLplus Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις»
- Πλήρη Λογιστική Φορολογική παρακολούθηση και Εργατικά
- Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
- Επιχειρηματική Στρατηγική
- Σύγχρονο Management–Marketing–Branding
{Εξειδίκευση και σε Φορολογικά – Λογιστικά – Εργασιακά θέματα για Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα οντότητες, όπως ΣΩΜΑΤΕΙΑ – ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ – Αστικές Μ.Κ.Ο. – Ιδρύματα και Ειδικές περιπτώσεις ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. – ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.}
Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18 /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr