POS – Υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να ενημερώνουν με σαφή ανάρτηση τους καταναλωτές από 1.02.2017

POS – Υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να ενημερώνουν με σαφή ανάρτηση τους καταναλωτές από 1.02.2017 της Χρύσας Σωτηράκη

Από 01.02.2017 τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ενημέρωση του καταναλωτή, βάσει του άρθρου 66 του Ν. 4446/2016, όπου οι επιχειρήσεις οφείλουν (υποχρεωτικά) να ενημερώνουν τους καταναλωτές τους σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας.

Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο.

Το πρόστιμο που θα επιβάλλεται στους παραβάτες/επιχειρήσεις ανέρχεται σε ύψος χιλίων (1.000) ευρώ.

Η ΓΣΕΒΕΕ με σχετική της ανακοίνωση, κάλεσε τα Μέλη της να προβούν εγκαίρως στις απαραίτητες αναρτήσεις εντός των καταστημάτων περί αποδοχής-πληρωμής ή μη αποδοχής-πληρωμής με κάρτα για να αποφευχθούν δυσάρεστα φαινόμενα και να διαφυλαχθεί το κύρος και η ομαλή λειτουργία της μικρής επιχείρησης.

Μάλιστα υπέδειξε και σχετικά υποδείγματα αναρτήσεων (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ παρακάτω – πηγή ΓΣΕΒΕΕ):

Ας αναλύσουμε λίγο τις υποχρεώσεις αποδοχής μέσων πληρωμής μέσω καρτών και την υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή:

Δικαιούχοι πληρωμής/επιχειρήσεις (άρθρο 65):

  • Οι επιχειρήσεις στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με καταναλωτές, υποχρεούνται, εντός ορισμένης προθεσμίας και ανάλογα με τον κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητάς τους (ΚΑΔ), να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα για την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής.
  • Για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα, οι δικαιούχοι πληρωμής/επιχειρήσεις συμβάλλονται υποχρεωτικά με νομίμως αδειοδοτημένους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, κατά το οριζόμενα στο ν. 3862/2010 (A΄ 113).
  • Για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα και μετρητά καθώς και την είσπραξη για λογαριασμό τρίτου εν γένει, οι δικαιούχοι πληρωμής/επιχειρήσεις απαγορεύεται να συμβάλλονται με οντότητες οι οποίες δεν αποτελούν νομίμως αδειοδοτημένους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών ή Αντιπροσώπους αυτών, εκτός αν άλλως ορίζεται ρητά στην οικεία ισχύουσα νομοθεσία.

Υπουργική απόφαση ορίζει τα εξής:

α. οι υπόχρεοι συμμόρφωσης βάσει των κύριων ΚΑΔ,

β. η προθεσμία συμμόρφωσης,

γ. οι διαδικασίες δήλωσης και τροποποίησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 3862/2010,

δ. οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης καθώς και η σύνταξη αναφορών, που καταγράφουν  τη συμμόρφωση με τις προβλέψεις του Νόμου,

ε. οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης των ανωτέρω υπό Α΄ έως δ’ υποχρεώσεων,

στ. η επέκταση της υποχρέωσης της παραγράφου 1 και σε άλλα μέσα πληρωμής, και

ζ. οι αρμόδιες αρχές και τα μέσα προσφυγής και δικαστικής προστασίας κατά την εφαρμογή των διατάξεων του Τμήματος Α΄.

• Τι ισχύει σύμφωνα με τον Ν. 4446/2016 (άρθρο 66) σχετικά με την Υποχρέωση ενημέρωσης καταναλωτή

Οι επιχειρήσεις, οι οποίες αποδέχονται κάρτες πληρωμών ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας.

Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ & ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ:

Οι καταναλωτές και οι ενώσεις καταναλωτών δύνανται να υποβάλλουν καταγγελίες για παραβάσεις της παραγράφου 1, οι οποίες υποβάλλονται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ:

Αρμόδια αρχή για τη διενέργεια του ελέγχου και την επιβολή προστίμων ορίζεται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ:

  • Πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ στους παραβάτες/επιχειρήσεις των σχετικών διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου.

Η επιβολή διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της, η οποία ασκείται ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου, και ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε την απόφαση επιβολής προστίμου, μέσα στην προθεσμία της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.

Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

Η ισχύ των ανωτέρων (υποχρέωση αποδοχής μέσων πληρωμής μέσω καρτών και υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή) έχει έναρξη την 1η Φεβρουαρίου 2017.

Επίσης υπεγράφη και εγκύκλιος από τον Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για την ενημέρωση του καταναλωτή για την αποδοχή ή μη μέσων πληρωμής με κάρτα.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – Ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή υπέγραψε στις 31/01/2017 εγκύκλιο σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 66 του νόμου 4446/2016 σχετικά με την ενημέρωση του καταναλωτή για την αποδοχή ή μη μέσων πληρωμής με κάρτα. Στην εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής:

Οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν τερματικά αποδοχής καρτών (POS), οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τις κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών τις οποίες δέχονται. Συγκεκριμένα, υποχρεούνται να αναρτούν πινακίδα στο ταμείο στην οποία αναγράφεται με ευδιάκριτα και κεφαλαία γράμματα η ένδειξη ως εξής:

«Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ, ΧΡΕΩΣΤΙΚΗΣ Η’ ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΈΝΗΣ ΚΑΡΤΑΣ»,

«CONSUMERS MAY PAY WITH CREDIT, DEBIT OR PREPAID CARD».

Επιπλέον, στην είσοδο του καταστήματος πρέπει να αναγράφονται με ευκρινή τρόπο οι συγκεκριμένες κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών, οι οποίες γίνονται αποδεκτές από κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών.

Ενδεικτικά, αναφέρονταιοιεξήςκατηγορίεςκαρτών VISA, MASTER CARD, MAESTRO, DINERS, AMERICAN EXPRESS, DISCOVER, UNION PAY. Η σχετική ενημέρωση μπορεί να παρέχεται είτε ολογράφως, είτε με παραπομπή στο εμπορικό σήμα κάθε κάρτας.

Η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας επιβάλλουν στους παραβάτες διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ, κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή είτε αυτεπάγγελτως διενεργούμενου ελέγχου.

Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της ανάλογα με την Αρχή που επέβαλε το πρόστιμο,

• είτε ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης,
• είτε ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση.

Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε.

31.01.2017 / Χρύσα Σωτηράκη (Ex. Account Manager-Business Consultant – LOLplus.gr Team Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις)


Δείτε ακόμη…


Προτεινόμενα άρθρα περιόδου:

• Να φύγετε να πάτε αλλού … και ο τελευταίος να κλείσει την «πόρτα» παρακαλώ! 

Μείωση ή αναστολή σύνταξης για όσους εργάζονται ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υπακτέα στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ

• Συχνές ερωτήσεις για ελεύθερους επαγγελματίες και αυταπασχολουμένους που υπάγονται στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α. από 01.01.2017

• Ποιες είναι οι Δαπάνες, αναλυτικά, που χτίζουν αφορολόγητο – Εξαιρέσεις και ειδικές περιπτώσεις

• Ίδρυση εταιρίας στο εξωτερικό = Λύση στη βιωσιμότητα της επιχείρησης ή παγίδα;

Επιχειρηματίας εν μέσω οικονομικής κρίσης…


Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

Η ομάδα της LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις κοντά σας σε κάθε σας βήμα…

  • Πλήρη Λογιστική Φορολογική παρακολούθηση και Εργατικά
  • Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
  • Επιχειρηματική Στρατηγική
  • Σύγχρονο Management–Marketing–Branding 

{Εξειδίκευση και σε Φορολογικά – Λογιστικά – Εργασιακά θέματα για Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα οντότητες, όπως ΣΩΜΑΤΕΙΑ – ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ – Αστικές Μ.Κ.Ο. – Ιδρύματα και Ειδικές περιπτώσεις ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. – ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.}

Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18  /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr